Nowe połączenia: komfort i ekologia w jednym
Nowoczesne autobusy linii "dziewięćset-" to odpowiedź na rosnące potrzeby mieszkańców aglomeracji wrocławskiej. Każdy z 69 fabrycznie nowych pojazdów wyposażony będzie w klimatyzację, niską podłogę, dostęp do Wi-Fi i USB, a także defibrylator AED. Co więcej, zgodność z normami emisji spalin Euro 6D oraz fakt, że co szósty z nich będzie pojazdem elektrycznym, podkreśla ekologiczny charakter inwestycji.
Dodatkowo, wprowadzenie możliwości zakupu biletu za pomocą karty płatniczej bezpośrednio w autobusie to znaczące ułatwienie dla pasażerów. Przystosowanie pojazdów do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, w tym możliwość jednoczesnego przejazdu dwóch osób na wózkach inwalidzkich, podnosi standard usług transportowych w regionie.
Decyzja o wyborze operatora większości połączeń już zapadła. Urząd miasta postawił na konsorcjum spółek Kłosok oraz Jutrans, które za ponad 456 mln złotych będą odpowiedzialne za obsługę nowych linii. Wybór ten dotyczy głównie wschodniej i południowej części aglomeracji. Jednak nie wszystko poszło zgodnie z planem.
- Negocjacje ruszą niebawem, organizatorzy przetargu zaproszą do negocjacji „najważniejszych graczy” zajmujących się przewozem osób w regionie – mówi Tomasz Sikora z Urzędu Miejskiego Wrocławia.
To oznacza, że dla części połączeń poszukiwania operatora wciąż trwają. Czwarte zadanie przetargowe zostało unieważnione z uwagi na brak ofert, co ostatecznie potwierdza pozycję Miejskiego Przewoźnika Komunikacyjnego (MPK) jako optymalnego operatora dla niektórych linii.
- Czwarte zadanie unieważniono z uwagi na brak ofert. Były to linie, które są obecnie obsługiwane przez MPK. Organizatorzy chcieli sprawdzić, czy są operatorzy prywatni, którzy byłyby zainteresowani ich obsługą. Ponieważ nie pojawiły się żadne oferty, miasto i gminy aglomeracji zyskały pewność, że MPK jest optymalnym operatorem dla tych tras. Miejski przewoźnik dalej będzie te linie obsługiwał swoimi pojazdami – komentuje Tomasz Sikora.
Z niecierpliwością oczekujemy na moment, kiedy nowe autobusy wyjadą na ulice. Zgodnie z planem, operatorzy mają 11 miesięcy na dostarczenie pojazdów i rozpoczęcie świadczenia usług od dnia podpisania umowy.
- To oznacza, że jeśli uda się zamknąć wszystkie formalności w najbliższych kilku tygodniach, nowe pojazdy wyjadą na ulice Wrocławia i aglomeracji w II kwartale 2025 roku – zapowiada Tomasz Sikora z urzędu miasta.
Tak znacząca inwestycja w publiczny transport to nie tylko krok naprzód w poprawie dostępności komunikacyjnej aglomeracji wrocławskiej, ale również ważny element strategii miasta w zakresie ochrony środowiska. Z niecierpliwością oczekujemy na te zmiany, mając nadzieję, że będą one początkiem dalszych inwestycji w zrównoważony rozwój i komfort mieszkańców.
Zobacz też:
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?